افزايش سرعت سايت وردپرسي

به مرجع تخصصي فناوري و كامپيوتر جهان خوش آمديد.

افزايش سرعت سايت وردپرسي

۱۳ بازديد

در حال حاضر افزايش سرعت سايت وردپرسي از عوامل تاثيرگذار بر بهبود تجربه كاربري مي باشد كه در نهايت باعث بهبود سئو و رتبه يك سايت در گوگل مي باشد.

بسياري از كارشناسان معتقدند كه سرعت بارگذاري سايت بيش از 2 ثانيه باعث ترك بيش از نيمي از كاربران مي شود. امروزه به دليل رقابت در رشد سايت هاي كسب و كار، كوتاهي در بهبود سرعت سايت باعث مي شود، مشتريان به وبسايت هاي ديگر وارد شوند و كل زحمات بازاريابي اينترنتي زير سوال مي رود.

بنابراين علاوه بر اينكه قبل از هر كاري به سرعت سايت خود دقت كنيد با مرور زمان و پيشرفت كار نيز به اين موضوع دقت كنيد، زيرا با مرور زمان ممكن است مواردي پيش آيد كه باعث كاهش سرعت وبسايت شما شود.

راه هاي افزايش سرعت وردپرس

راه هاي مختلفي براي افزايش سرعت وردپرس وجود دارد كه برخي از آنها را بيان ميكنيم.

- از هاست هاي معتبر استفاده كنيد.

به طور كلي استفاده از هاست معتبر بسياري از ويژگيهاي مهم سايت شما را تحت تاثير قرار خواهد داد. سرعت سايت هم تا حد بسيار زيادي تحت تاثير استفاده از هاست معتبر مي باشد. اين موضوع در مورد سايتهايي كه ترافيك بيشتري دارند اهميت بيشتري پيدا خواهيد كرد. تصور كنيد وبسايتي مانند ديجي كالا از جايي هاست خود را تهيه كند كه اين هاست پاسخگوي ترافيك ورودي مشتريان را ندهد. قطعا اين موضوع اعتبار اين سايت را از بين خواهد برد.

 

- بهينه سازي تصاوير.

تصاوير داراي قدرت بالايي در جذابيت وبسايت شما دارند. عكسها و تصاوير مي توانند براي كاربران بسيار جالب باشند. اما بايد دقت كنيد كه تصاوير اگر درست بهينه نشوند با حجم بالايي كه دارند، سرعت سايت را كاهش مي دهند.

تنها با بهينه سازي تصاوير است كه مي توانيد علاوه بر جذابيت در وبسايت سرعت سايت هم بهينه نگه داشته شود. پس اين كار ساده را هيچگاه فراموش نكنيد.

 

- به روزرساني ها را انجام دهيد.

به روز رساني تمام اجزاي سايت باعث بهبود سرعت سايت خواهد شد. اين موضوع عملكردهاي ديگر سايت را نيز بهبود خواهد داد.

هسته اصلي وردپرس، قالب وردپرس و افزونه ها، همه از مواردي هستند كه براي افزايش سرعت وردپرس بايد به طور مداوم به روز رساني شوند.

 

- حذف موارد اضافي در سايت.

بسياري از موارد در سايت ها وجود دارند كه وجود آنها هيچ ضرورتي ندارد و فقط بار سنگيني بر روي سايت هستند. اين موارد اضافي باعث كند شدن سرعت سايت مي شوند و بايد هر چه زودتر حذف شوند. برخي از اين موارد شامل افزونه هاي اضافي و فاقد كاربرد، پست هاي منقضي شده و قديمي، فايل هاي قديمي و بدون استفاده موجود در پايگاه داده وردپرس و به طور كلي هر فايل و داده اي كه فكر ميكنيد ضرورتي ندارد، مي باشد.

 

- افزونه هاي غير ضروري را تا حد امكان حذف كنيد.

 يك افزونه با وجود كارايي كه دارد ممكن است باعث كندي در سرعت سايت شود پس تا حد ممكن از افزونه ها استفاده نكنيد. علاوه بر سرعت خود افزونه هاي وردپرس ممكن است عملكرد ديگر افزونه ها، يا بعضي عملكردهاي ديگر سايت را مختل كنند. اختلال در هر كدام از عملكردهاي سايت به نوبه خود ممكن است باعث كاهش سرعت سايت شود.

 

- خطاهاي سايت را جدي بگيريد.

انواع خطاهاي سايت، علاوه بر عملكرد منفي در سايت ممكن است سرعت سايت را نيز كاهش دهند. پس تا حد امكان سعي كنيد مديريت و نظارت بر وبسايت را به گونه اي انجام دهيد كه از بروز خطا جلوگيري شود و در صورت بروز هر گونه هر چه سريعتر نسبت به رفع آن اقدام كنيد.

 

- استفاده از يك افزونه كش براي افزايش سرعت وردپرس.

استفاده از سيستم هاي كش داراي سازوكاري مي باشد كه در نهايت باعث سريعتر شدن چند برابري سرعت سايت مي شود.

 

- استفاده از سريس هاي ميزباني ويدئو براي ويدئوهاي سايت.

ويدئوها داراي حجم بالايي مي باشند و اين موضوع، مي تواند فضاي زيادي در وبسايت را به خود اختصاص دهد و اين كار مسائل زيادي براي وبسايت شما به وجود خواهد آورد. اشغال فضاي زيادي در سايت باعث كاهش سرعت سايت مي شود. بنابراين براي جلوگيري از اين كار مي توانيد از يك سرويس ميزباني ويدئو مانند يوتيوپ استفاده كنيد و تنها آدرس ويدئوي خود در يوتيوب را در پست خود قرار دهيد.

 

- فشرده سازي فايل هاي وردپرس

به طوري كلي با فشرده سازي تمام فايلهاي وردپرسي يك وبسايت مي توان كل يك وبسايت وردپرسي را فشرده سازي كرد. اين امر باعث مي شود كه يك وبسايت به راحتي و با سرعت بسيار بيشتري بازيابي و دانلود گردد. در صورتي كه خودتان نمي توانيد اين كار را براي وبسايت خود انجام دهيد اين كار را مي توانيد با استفاده از كمك يك شركت پشتيبان سايت وردپرس انجام دهيد.

شركت پشتيبان وردپرس wphelper فشرده سازي فايل هاي وردپرس و تمامي سرويس هاي افزايش سرعت سايت را به عنوان يكي خدمات اصلي ارائه مي دهند.

 

- استفاده از سي دي ان CDN

CDN تاثير بسيار زيادي بر بالا رفتن سرعت اتصال كاربر به يك وبسايت دارند.

تصور كنيد كه سرور ميزبان يك وبسايت در ايران وجود دارد، حال اگر يك كاربر در كانادا بخواهد وارد اين سايت بشود قطعا سرعت ورودش ه اندازه سرعت ورود يك كاربر در ايران نيست و بسيار كمتر مي باشد، اما CDN اين مشكل را حل كرده است. با استفاده از اين سرويس در واقع هر كاربري دور و نزديكي در هر نقطه از جهان با سرعت بالايي مي تواند وارد هر سايتي شود كه از اين سرويس استفاده كرده است. انواع مختلفي از CDN ها وجود دارد كه از آنها مي توان cloudflare و stackpath را نام برد.

 

- پشتيباني كامل و مداوم امنيتي سايت.

اين مورد در عين حال كه بسيار كلي مي باشد اما بسيار مهم مي باشد و به موارد زيادي اشاره دارد. اما به هر حال بايد مداوم بر وبسايت خود در مقابل حملات هكري نظارت و محافظت كنيد. هكرهاي تهديد كننده امنيت سايت به روشهاي مختلف باعث از بين رفتن عملكرد و سرعت سايت مي شوند. به عنوان مثال هكرها براي ورود به شكلها و دفعات مكرر سعي مي كنند كه به وبسايت وارد شوند و باعث ترافيك و ورودهاي مشكوك مي شوند كه اين ترافيك هاي مشكوك باعث كند شدن سرعت سايت مي شود.

 

موارد ذكر شده در بالا تنها برخي از عوامل كاهنده سرعت يك وبسايت مي باشند كه شما مي توانيد خود اقدامات لازم براي مقابله با آها را انجام دهيد و يا اينكه از خدمات شركت پشتيبان وردپرس براي از بين بردن آنها استفاده كنيد.

مزایای وردپرس نسبت به سایر برنامه های مدیریت محتوا:

کاهش هزینه: علاوه بر راه اندازی کم هزینه سایت، دیگر نیازی نیست که برای هر تغییری که می‌خواهید در سایت انجام دهید، به شرکت طراح سایت خود مراجعه کنید. وردپرس این امکان را به شما می‌دهد که هر زمان خواستید، تغییرات خود را درون سایت ایجاد کنید، مطالب جدید در سایت منتشر کنید، کاربران خود را مدیریت کنید، به نظرات رسیدگی کنید و ….

ظاهر زیبا: در سطح اینترنت هزاران قالب مخصوص وردپرس وجود دارد که شما می‌توانید انتخاب کنید و روی سایت خود پیاده‌سازی کنید. اما وردپرس امکان اینکه قالب سفارشی خود را طراحی و استفاده کنید را نیز دارد.

مدیریت آسان: شما به راحتی می‌توان سایت خود را در هر جا که هستید، چه با کامپیوتر و چه با موبایل، مدیریت کنید و نیازی به هیچ گونه برنامه جانبی ندارید.

ارتباط با شبکه‌های اجتماعی: وردپرس و افزونه‌های جانبی آن به شما این امکان را می‌دهند که به صورت خودکار سایت خود را به شبکه‌های اجتماعی بزرگ مانند توییتر، فیسبوک و یوتیوب متصل کرده و مشتریان خود را از تغییرات سایت خود باخبر سازید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.